Po staré poutní cestě

Putování po staré poutní cestě Vás zavede z Jáchymova, přes Nové Město na Mariánskou.
Na svou pouť se vydejte z Jáchymova od kostela sv. Jáchyma po dřevěných schodech k dolu Svornost. Od dolu Svornost stoupejte po žluté turistické značce vzhůru k Novému Městu. Po necelých 300 metrech žlutá odbočuje ostře doprava. Vy se však držte po cestě stále nahoru až vyjdete u kapličky Panny Marie Altöttingské. Zde si můžete na chvilku odpočinout ve stínu vzrostlých stromů. Po načerpání sil pokračujte stále vzhůru přes Nové Město, okolo kaple Panny Marie Bolestné až k odbočce, která uhýbá vlevo z hlavní silnice. Menší uvozovou cestou pod korunami stromů projdete přes skiareál Náprava až na vrchol k chatě Havlovka. Po cestě se nezapomeňte otočit a mezi domy a stromy se kochejte výhledy na Klínovec nebo Neklid. Od Havlovky přímo před sebou vidíte vztyčený kříž a lavičku k posezení.
Kříž zde byl obnoven a posvěcen u příležitosti obnovené poutě na Mariánskou v červenci 2015.
U kříže si můžete posedět, načerpat sílu po výstupu, nechat se hřát slunečními paprsky a hlavně si užívat výhled do podkrušnohoří.
Po pravé straně od kříže vitíte cestu značenou červenou turistickou značkou. Touto cestou sejdete do chatové osady Mariánská.
A pokud projdete přes Mariánskou až k objektu Domu pro osoby se zdr. postižením před sebou uvidíte zbytky zdí staré klášterní zahrady a prostor, kde do roku 1965 stával kapucínský klášter.
A jistě si všimnete vpravo za Domovem pro osoby se zdr. postižením vzrostlých lip, ke kterým vede pěšina. V jejich stínu se schovává malá kaplička u které můžete posedět, zavzpomínat a zamyslet se nad osudem kláštera.